torsdag 26 januari 2012

Ibland suger mitt liv sten hårt. Ja, jag fullständigt hatar mitt liv ibland. Jag har inte mycket att leva för, men de jag har. Det kämpar jag för. Ska jag kanske hoppa av fotbollsgymnasiet också? Känner mig inte riktigt hemma där. Känner mig inte riktigt hemma i skolan. Inte någonstans nästan.
Det känns som att jag är den där tysta ensamma tjejen som ingen vill vara med ibland, som ingen vill ha någonting att göra med. Jag hade kunna flytta till andra sidan klotet, och det skulle vara likadant.
Jag förtår inte varför jag är den jag är, och varför just jag är den där fula och dåliga människan. Fast allt är jag inte dåligt på. Jag kan tex förstöra en bra relation till vänner, till dem som är lite mer än vänner, och till familjen. Jag kan sitta vid datan, jag kan vara helt okej på att träna, jag bryr mig om andra (vilket låter rätt så sjukt, eftersom det är jag just), osvosv. Jag är inte en så bra människa.
Det mesta jag gör, de blir fel. Varför? Jo, även om jag försöker och försöker att få saker bra, så blir det nästan bara sämre. Jag saknar den gamla goda tiden då allt var bra.  Jag hade vänner, jag hade någon att älska, jag hade bra relationer till min familj. Men.. Allt bryts ju tillslut. Visst har jag rätt?
En del vänner stannar, och jag älskar dem verkligen... Andra måste man kämpa med livet för att få tillbaka. Och då menar jag tex att jag har haft mycket självmordstankar osv. för att jag trott på att jag skulle få slippa allt. Men är de värt de? Nej, man måste ju fortsätta vidare. Sen kanske personen en dag kommer tillbaka. Men chansen är ju liten. Även om man förlorar vissa, så vinner man nya. Och även de, så fortsätter man att älska, det var kärlek och kommer alltid att vara.
Jag låtsas kanske att jag inte bryr mig, vilket jag egentligen gör.
Jag är riktigt taskig, just för att du också är de mot mig.
Jag vill bara sluta prata med dig, men bara för en stund, inte föralltid.
Jag vill bara glömma dig, men de är alldeles för omöjligt.
Jag vill bara ha de som förut med dig, men den tiden tog slut för länge sen.
Jag kommer att kämpa för dig, ända tills livet är över.
Jag tror du slet ut hela mitt hjärta, så nu har jag inget.
Och det är därför jag är så hjärtlös mot dig, för att jag älskar dig...

2 kommentarer:

  1. hörru du Pelle ! nu fåru sluta åå svamla! du är världens finaste person!!!! den som inte förstår det.. ja den har sig själv att skylla ! inte fåru flytta till andra sidan jordklotet för JAG Kommer saaakna dig ! ja bry mig visst om dig ! de vet du, ja finns alltid för diig ! vad som än händer ! okej? du kommer alltid vara min BÄÄÄSTA pelle så de så!// Din Olle som är så glad att ha dig vid sin sida !

    SvaraRadera
  2. sluta! alla i din närhet älskar dig! de vet du! :) så jag håller med "Olle". du vet att vi finns för dig och jag kommer oxå sakna dig!!!!!! men om du flyttar närmre till mig så gör de inge :3
    men vi bryr oss om dig madde.. med alla delar av vårat hjärta som e möjligt <3

    SvaraRadera