torsdag 3 maj 2012

Kärleken, den kommer och går. Men vännerna, dem består.

Vad ska jag göra nu. När den där personen du drömt om att ha ett liv med försvinner för dig. Helt plötsligt är borta. Du var så säker som man kan bli, men inte personen du älskade så mycket. Han var bara osäker, och visste inte ens om han älskade dig, som du älskade honom. Då kanske det är bäst att bara släppa taget? Jag vet inte, de känns så otroligt fel. Jag klarar mig inte utan han. Han har varit hela min värld i 2år. Vi har haft det riktigt jobbigt förrut. Och jag sa till han att "nästa gång de blir såhär, så slutar jag att prata för alltid. Du vet att jag inte endast kan vara vänner..." Och så blev det. Han kunde aldrig bestämma sig för vad han kände. Kärlek är något som man känner. Men jag antar att alla inte är lika starka eller klarar av lika mycket. Distansförhållanden fungerar. Men då ska man veta att man älskar personen. Och när man inte är förälskade längre, vilket man säkert är på nått sätt och visar sig då och då, så finns kärleken kvar. Är de kärlek så finns det inga tvivel. Annars kan det vara svårt. Inatt grät jag tills jag somnade, och fortsatte när jag vaknade. Blir ingen skola idag för mig. Mår skit dåligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar