lördag 2 juni 2012

I väntan på damernas match!


Jaha idag vaknade man klockan tio pga ett sms, kändes ju också så där lagom skönt.
Hade hellre blivit väckt av väckarklockan för att det ska vara skola.
Jag hatar att bli väckt på morgonen när man egentligen ska få ha sovmorgon...
Men ja ja, då slapp jag iallafall en vidrig dröm.

Nu har man iallafall ätit lite frukost, så nu ska jag börja plugga!
Sedan om någon timma så ska jag iväg för att se på fotboll.
Damerna ska spela!

Men nu ska jag plugga!

Vad är tjernobylolyckan?
Jo, någon slags reaktorolycka.
Olyckan inträffade den 26 April år 1986.
Kärnkraftverket Tjernobyl, reaktor 4, exploderade natten mot en lördag.
Kärnkraftverket låg i utkanten av staden Pripjat, Ukraina.
Och en massa radioaktiva partiklar spreds med vinden till andra delar av Europa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar